- Po porodu do formy - 2. díl - Q&A

13.06.2022

Ahoj holky, 

na instagram jsem vložila poslední post na tohle téma. Řekla jsem si, že ho shrnu do jednoho, ať se tady pořád tohle téma neopakuje a můžu se posunout zase dál. Také bych chtěla, aby článek a vaše otázky byly někde uložené. Ve stories jsem jeden den vyhradila Q&A a dala prostor na vše co vás ohledně této proměny zajímá. Vybrala jsem otázky, které se nejvíce vyskytují. Abych nezaspamovala instagram stories, tak je vložím tady. ♥ 

Pokud by vás cokoliv zajímalo, tak budu pro vás k dispozici na instagramu. 

1. Hubnutí vs. kojení 

Říká se, že při kojení jde váha samo dolů. Určitě nedoporučuji držet dietu, když se kojí. Pokud chcete v tomto období zhubnout, tak doporučuji vydat se kvalitní a vyváženou cestou. Jestliže váha začala stát, tak zkuste změnit potraviny v jídelníčku nebo přejít na jinou pohybovou aktivitu. Faktoru může být mnoho, proto je třeba to zjistit. 

Strava - snažte se dodržovat počet porci za den 4-5 porci. Pokud nemáte čas na přípravu jídla, tak si zkuste nachystat jídlo den předem, když vám dítě spinká a nebo mít doma v zásobě něco rychlého na svačinku. 

Energetický příjem - pokud kojíte, tak nikdy nechoďte pod 1500 kcal. Určitě se nedržte menšího kalorického deficitu!

Můj tip! 
Výborné jsou tvarohovo-proteinové tyčinky z Lidlu, jogurtové nebo proteinové svačinky. S proteinem opatrně, je třeba vyzkoušet, zda nebude vadit miminku. 

2. Nemohu se zbavit 4 kg od porodu. Jak nejlépe na to?

Určitě pohybem a stravou. Pokud nestiháte cvičení, tak zařaďte pohybovou aktivitu ve formě chůze a delších procházek. Já si udělala s Kristiánem režim a momentálně každý den nachodím 15 km. Jdeme na procházku ráno a potom později odpoledne. Vybrala jsem si na procházky dvě trasy, které mají 7 km. 

Druhou variantu můžete zvolit 30 minutové cvičení i s prckem. U cvičení zabavíte nejen ho, ale také si pořádně máknete. 

3. Když chci zhubnout můžu pít protein? A jak často denně? 

Pokud nekojíte, tak protein v dietě určitě pít můžete. Vyšší příjem proteinů v dietě chrání naše svaly před katabolismem. Pokud nevíte, jaký protein při hubnutí zvolit, tak vyzkoušejte syrovátkový izolát, který obsahuje více než 90 % bílkovin a minimální zbytkové množství laktózy a mléčného tuku. Tento protein bych si dala jako svačinku po tréninku tzn. jednou denně. 


Protein vs. kojení 
Pokud chcete pít protein, tak pro maminky jsou vhodné, také syrovátkové proteiny = jsou získané šetrnými procesy z kravského mléka a jsou pokládané za jednu z nejkvalitnějších bílkovin vůbec, který může maminka zahrnout do jídelníčku. 

4. Když už mám svou váhu, co s povolenou kůži na břiše?

Teď záleží, jak je moc kůže povislá. Lze ji zpevnit, ale je to cesta na delší čas a chce to opravdu hodně trpělivosti. Pokud už nezabere ani strava a cvičení, tak lze se obrátit na plastického chirurga. 

Zvolila bych následující:


  • pravidelné cvičení - zaměřte se na silový trénink a vybírejte si cvičení, které jsou více na oblast břišního svalstva. Potom ho zkombinujte také s kardio tréninkem. 

  • masáž v oblasti břicha - Masírujte svou uvolněnou pokožku každý den nějakým výživným olejem. Zlepšíte krevní oběh v daném místě. A dobrý krevní oběh podporuje pevnou a hladkou pokožku. Výborné jsou oleje zn. Saloos, které jsou z přírodních surovin. 

  • zkuste růžovou vodu - Růžová voda je přirozená, je to skvělý toner a napomáhá stažení volné kůže.

  • zařadit do jídelníčku více bílkovin - Konzumace zdravých bílkovin ve finále moc pěkně pomáhá budovat svaly. Nejen, že je kvalitní bílkovina dobrá pro růst svalů, ale také pomáhá zpevnit pokožku tím, že buduje a posiluje kolagen. 

  • zdravý jídelníček - Když vaše kůže dostane živiny, které potřebuje k udržení své elasticity, začnete pozorovat, jak se uvolněná kůže ztrácí. Pokud nebudete jíst zdravě, nebude vaše pokožka mít to, co potřebuje, a zůstane měkká. 

  • zvýšení pitného režimu - Pití dostatečného množství čisté vody je dalším tajemstvím stahování volné kůže kolem břicha, stehen a paží.

Vyzkoušet můžete tohle cvičení na břicho ♥ . Opravdu si pořádně máknete. 


5. Kojím, ale nehubnu. 

Téma, které řeší hodně maminek. Většinou to je způsobené nepravidelným jídelním režimem. Dejte si pozor na konzumaci příliš tučných jídel, sladkostí a tzv. prázdných kalorií. Jezte pravidelně, ideálně každé 2-3 hodiny, nezapomínejte snídat. Doporučuji si vytvořit jídelní plán na celý týden a snažit se jídlo uvařit předem do krabiček.

Příklad hubnoucího jídelníčku při kojení

Snídaně: ovesná kaše s čerstvým ovocem a oříškovým máslem 

Svačina: bílý jogurt s ovocem nebo jogurtová svačinky z Lidlu 

Oběd: kuřecí maso se sušenými rajčat - recept ZDE

Svačina: žitný chléb s lučinou, vařeným vejcem a rajčetem

Večeře: salát s lososem 

Druhá večeře: zeleninový salát 


Sleduj můj blog, kde je každý týden nový článek